Overheerlijke klassieker. Echter niet met rode maar met witte wijn.
**Let op, minimaal 4 uur in het oventje schuiven. Kan dus prima een dagje van tevoren gemaakt worden**
Serves: 4
Benodigdheden
Roomboter
100g pancetta, klein gesneden
1 ui, fijn gesnipperd
1 wortel, fijn gesneden
2 stengels bleekselderij, fijn gesneden (draden even schaven)
250g rundergehakt, kamer temperatuur
40g kippenlevertjes, fijn gesneden
150ml volle melk
zout & peper
nootmuskaat
150ml droge witte wijn
400g blik gepelde tomaten (of polpa)
pasta
100g parmezaan of pecorino
Bereiding
Smelt de boter in de braadpan (ovenbestendig), voeg de pancetta toe. Bak rustig voor 5 minuten.
Voeg dan de ui toe, en bak wederom 5 minuten.
Voeg dan de wortel toe, en bak... wederom 5 minuten.
Voeg de selderij toe, bak nog een minuut of 2.
Verhoog het vuur wat, en voeg het gehakt toe, voeg royaal zout & peper toe en bak bruin, in een minuut of 5.
Voeg de lever toe en laat weer 5 minuten koken.
Knal de oven aan op 140 graden.
Voeg de melk toe, en een beetje nootmuskaat. Zet het vuur weer wat zachter en laat 30m sudderen tot bijna alle melk opgenomen/verdampt is.
Voeg de wijn en tomaten toe, roer goed. Laat even sudderen en zet dan minimaal 3 uur in de oven, met deksel op een kiertje. Vier uurtjes is nog beter.
Pasta koken, saus met pasta mengen en serveren met de kaas.